امروز به عنوان عنصری در آمیخته بازار از پیچیدگی های زیادی برخوردادر است . هرچه درک ما بعنوان تحلیل گر بازار از سبک رفتاری مشتری بیشتر و عمیقتر باشد، توانایی ما برای شناخت مشتری، شکلدهی به رفتار وی و پیشبینی آن افزایش مییابد. با توجه به تصمیمات خرید و مصرف متنوع مشتریان در بازار امروز در تمامی سبدها ، تحلیل رفتار مشتری پیچیدگیها و عوامل موثر زیادی دارد و این مهم برای هر سازمان بودجه و کارشناسان حرفه ای میطلبد.
کارشناسان بازاریابی و تحقیقات بازار موظفند سیاستهای بازاریابی را متناسب با شناختی که از رفتارهای مشتری بدست میآورد، تهیه و تنظیم کند. و سپس استراتژیهای بازاریابی و تبلیغات را تدوین کنند. تحقیق رفتار مشتری برحسب رفتارهای اجتماعی یا براساس آمار و ارقام ریاضی از راهحلهایی است که میتوانید برای تحلیل و سپس مدیریت رفتار مشتریان استفاده کنید.
کم حوصله
0/5
خوش رو
0/5
صبور
0/5
دقیق
0/5
شکاک
0/5
صدای ملایم
0/5
پورشور
0/5
معترض
0/5
عصبی
0/5
سخت گیر
0/5
آرام
0/5
منظم
0/5
بدبین
0/5
مودب
0/5
صدای بلند
0/5
نگاه مستقیم
0/5
خوش طبع
0/5
منتقد
0/5
شنونده
0/5
مهربان
0/5
رک و صحیح
0/5
بحث کننده
0/5
کم ملاحضه
0/5
جزئی نگر
0/5
درک کننده
0/5
بالغ ...
0/5
عجول
0/5
عاقل.
0/5
اعتماد کننده
0/5
نگران
0/5
عدم توجه جزئیات
0/5
احساسی
0/5
دوستانه
0/5
خوش برخورد
0/5
کم رو
0/5
مقتدر
0/5
پرحرف
0/5
شیک پوش
0/5
اجتماعی
0/5
شروع کننده
0/5
کم حوصله خوش رو صبور دقیق شکاک صدای ملایم پرشور معترض عصبی سخت گیر صدای بلند نگاه مستقیم شوخ طبع منتقد شنونده مهربان رک و صریح بحث کننده کم ملاحظه اعتمادکننده نگران عدم توجه به جزئیات احساسی دوستانه خوش برخورد کم رو مقتدر پرحرف شیک پوش جزئی نگر درک کننده بالغ عجول بدبین منظم آرام اجتماعی شروع کننده مودب عاقل