سهم بازار (با نگرش سودآوری) :
عبارت است از نسبت میزان فروش یک برند در یک محصول به فروش کلی آن محصول در بازه های زمانی فصلی و سالیانه. اگر حاصل بدست آمده را ضربدر ۱۰۰ کنیم درصد سهم بدست می آید. سهم بازار عامل بسیار حیاتی در سود آوری برند محسوب می شود
این شاخص روندهای اصلی رفتار مصرف کننده و پتانسیل رشد یا افول بازار را مشخص میکند. وقتی سهم خودتان و رقبا را اندازهگیری کنید، میتوانید نیاز مشتریها و احساساتشان نسبت به محصولات یا خدمات جدید، تبلیغات، استراتژیهای قیمت گذاری و سایر اقدامات کلیدی تجاری را بسنجید.همچنین به این مطلب ما هم سر بزنید