کمپینهای تبلیغاتی

طراحی کمپین از ایده تا اجرا

دکتر مقداد حسن زاده عضو تیم و نماینده هئیت مدیره شرکت عالیس در تدوین استراتژی تبلیغاتی و کانسپتهای محتوایی عالیس :
زندگی انسان ها،  با حسرت همراه است. چون همیشه بین دوگانه هلو و لیمو هستند یا سه گانه هلو و لیمو و بقیه. لیموش را انتخاب کنی، هلوش را از دست می دهی و  بالعکس و فرصت تست همه نیست. داستان هلو و لیمو را هایدگر در کناب «هستی و زمان»، به خوبی شرح می دهد. ما با امکان های زیادی روبرو هستیم و انتخاب هر امکانی، یعنی سوزاندان امکان های دیگر. این را مدیران و کاسبان امروز، «هزینه فرصت» می دانند. هزینه فرصت یعنی هر چیزی که انتخاب کنی و استفاده کنی، چه لیمو باشد چه هلو، هزینه دارد و باید هزینه را پرداخت کنی. هزینه، از دست دادن و محروم شدن از فرصت های دیگر است. برخی هزینه ها خیلی سنگین است و بعضی نه زیاد. هزینه ازدواج غلط، رشته دانشگاهی اشتباه، بیشتر است از اشتباه انتخاب پیتزا پپرونی به جای چلوکباب سلطانی در رستوران! هزینه فرصت را سرمایه گذاران در بازار سهام، به خوبی درک می کنند. گاها ثانیه ها، ارزش فرصت را به  ما می آموزند. قدر ثانیه ها و ارزش و هزینه ثانیه ها را نایب قهرمان المپیک به خوبی درک می کند. هر چقدر مشورت بیشتر بگیریم، هزینه فرصت ما کمتر میشود. باید از کمال طلبی و وسواس های الکی پرهیز کرد. باید سعی کرد، تفکر فازی را یاد گرفت. دنیای صفر و یک ها و این یا آن و خوب یا بد، تمام شده است. هیچ چیز نه صد درصد خوب است و نه صد درصد بد. چیزی بین خوب و بد و صفر و یک هم وجود دارد که این را بورس بازها، به خوبی درک می کنند. هیچ سهمی تا ابد خوب،‌یا تا ابد بد نیست. انسان ها و زندگی هم  همینطور است.

لیموشو بدم، هلوشو بدم به ما می گوید که مراقب هزینه فرصت ها باشیم. مراقب باشیم که انتخاب های ما، گزینه های انتخاب شده با مقاصد خاص دیگران نباشد.

بازتاب در شبکه های اجتماعی

تبلیغ عالیس، مدت هاست که در شبکه های اجتماعی ایرانیان، در  پست ها و کامنت های اینستاگرامی، تکه کلام خیلی ها شده است. از بورس بازها تا فعالان اقتصادی و مشاوران روانشناسی و کتابفروش ها و کاربران عادی که برای حق انتخاب، از این جمله معروف استفاده می کنند.

رمز و راز موفقیت

“لیموشو بدم هلوشو بدم ” این جمله به صورت لطیفه در سر تا سر اینستاگرام و تلگرام و مابقی شبکه های اجتماعی و محافل رسمی و غیر رسمی پیچید و همین باعث جایگاه و سهم عاطفی اسم عالیس  شد. با کوچک ترین اشتباه ضربه بسیار سنگینی به برند و به اعتبار شما زده خواهد شد اگه خوب و حرفه ای مسیر سناریو رو طراحی نکنید.( تبلیغ نویس حرفه ای) . چون مخاطب با تبلیغ شما، ارتباط برقرار نکرده است و به نوعی تبلیغ شما برایش مضحک آمده ؛به همین دلیل اصلا نباید انتظار بازخورد خوب و مناسب داشته باشید. در تبلیغات عالیس ،فروشنده زمانی که می گوید : کدوم رو بدم؟ شروع می کند به شمردن تنوع محصولات عالیس. در اینجا این استراتژی استفاده شده است که به مخاطب تنوع زیاد محصولات نشان داده شود.

استراتژی انتخاب یک نفر در تبلیغات :

اگر شما همچین تکنیکی را در تبلیغتان استفاده کنید ،به شما پیشنهاد میکنم که حتما شخصی باشد که بازیگر خوبی باشد و از همه مهم تر چهره ی دلنشینی داشته باشد .در تبلیغات عالیس هم همان طور که می دانید از چهره ی یک بازیگر معروف هم استفاده شده است . درست هست که تبلیغات عالیس هزینه بر بود اما این هزینه باعث بالا رفتن نرخ تبدیل بالای آن شده  و

پائین آمدن زمان پرزنت بازاریابها
تکمیل ظرفیت خالی خطوط تولید
شتاب گرفتن سهم فروش در بقیه سبد کالا

انتخاب نوع تبلیغ

همونطور که خودتان می دانید ما در عالیس در تبلیغات از جنبه فان و خنده دار استفاده کردیم ، اما این روش همیشه موفق نیست و امکان موفق شدن این تبلیغات تقریبا ۵۰ درصد است،پس این نوع تبلیغ در نوع خودش یک نوع ریسک محسوب می شود.
سعی کنید در تبلیغاتتون از یک نفر استفاده کنید، تا ذهن مخاطب تنها به یک شخص توجه نشان دهد و قدرت ماندگاری بیشتری پیدا کند.در تبلیغات سعی کنید نقطه قوت خودتان را معرفی کنید و همیشه یادتان باشد که راز موفقیت و اثربخشی یک تبلیغ،تداوم و استمرار آن می باشد.
اینکار در تبلیغات یعنی پا روی دم شیر گذاشتن .
دقیقا مانند این است  که رو لبه ی چاقو دارید راه می روید .درست هست  که استفاده از این روش خیلی خوب و جذاب می باشد اما در عین حال خیلی هم خطرناکه  است.عالیس با اینکار پا روی دم تبلیغات گذاشت.

وایرال تبلیغ وسناریو مارکت تبلیغ

در تبلیغات عالیس به وضوح شاهد سبک وایرال مارکتینگ بودید و مشاهده کردید که چه قدر به بیشتر دیده شدن این تبیلغات کمک شد با وایرال کردن در شبکه های اجتماعی و شعله ور کردن این موج فان.

دکتر مقداد حسن زاده
طراحی استراتژی تبلیغات عالیس

کمپین چیست ؟ سلسله ای از عملیات بازاریابی برای رسیدن به یک هدف خاص را کمپین میگویند. که هر کدام از قدمهای کمپین خودشان احتمالا یک تبلیغ هستند که در مجله ای چاپ شده اند، یا شاید یک ایمیلی هستند که فرستاد ه ایم و یا شاید پیامکی است که به علاقه مندان به یک موضوع خاص فرستاده ایم. میتوان گفت تمام کمپین ها میتوانند از طریق یک رسانه انجام شوند یعنی تمام مراحل یک کمپین میتواند فقط از طریق ایمیل باشد، یا فقط میتواند از طریق پیامک یا هر روش دیگری باشد.

دکتر مقداد حسن زاده
طراحی استراتژی تبلیغات عالیس

دکتر مقداد حسن زاده
طراحی استراتژی تبلیغات عالیس

دکتر مقداد حسن زاده
طراحی استراتژی تبلیغات عالیس

ما روی نیاز بازار و فیچرهای صنعت شما تمرکز میکنیم درخواست وقت ملاقات

https://www.vsra.org/